Hoe wij jouw webproject ontwerpen

check

Voor elk idee en budget een passende oplossing.

check

Met een beproefd stappenplan laten we je meekijken met de bouw van je webproject van concept tot realisatie.

check

Na het kenbaar maken van je wensen geven we je direct een prijsindicatie.


Zet ons aan het werk!

Onze werkwijze in 6 heldere stappen

1. Beeldvorming

Een webproject bestaat uit alles wat je zakelijk gezien op het internet doet:

  • Een website, domeinnaam en hosting
  • Zakelijke emailaccounts
  • Nieuwsbrieven en social media accounts
  • Analyse- en marketingtools

Een nieuw of aangepaste website begint op papier, met schetsen. Met een projectplan. Met een klein marktonderzoek. En we vragen ons van alles af. Zoals:

  • Wie is je doelgroep? Wat wordt je doelstelling?
  • Wat wordt de domeinnaam? Heb je al een domeinnaam? Is deze geschikt voor het beoogde doel?
  • Wat doet de concurrentie? Hoe zien die sites eruit? Kan ik daar iets van leren?
  • Hoe dynamisch moet de site worden? Komen er nieuwsartikelen op?

We presenteren een plan op ongeveer een A4tje. Dat bespreken we met je. Na jouw akkoord gaan we over tot stap 2.

2. Content verzamelen

Een webproject kan bestaan uit tekst, foto's, grafische elementen, illustraties, icoontjes, video's en animaties. We rangschikken de media en zorgen dat het snel toegankelijk is. Op verzoek delen we deze content met je via een cloudserver. (Wij gebruiken One Drive)

De teksten hoeven nog niet definitief te zijn. Vaak gebruiken we zelfs een 'lorem ipsum' tekst als placeholder.

Elke creatieve uiting is auteursrechtelijk beschermd. We hebben dus toestemming nodig van de maker voor we iets mogen gebruiken op de website. Zelfs al gaat het om een klein icoontje. Houd hier dus rekening mee. Heb je weinig of geen fotomateriaal, dan is dat meestal geen probleem. Wij gebruiken dan (copyleft) stockfoto's op bijvoorbeeld Pixabay of Unsplash.

Heb je wat meer budget, dan kunnen we kwalitatief hoogwaardige foto's en grafische elementen inzetten van bijvoorbeeld Shutterstock, of we huren een fotograaf in.

3. Ontwerp & visualisatie

Wat een redacteur van een krant met alle losse teksten en afbeeldingen doet, doen wij in deze stap met de website. We ordenen, rangschikken en maken het tot één geheel. We visualiseren de website op de volgende manier:

  • een stroomblokdiagram van de webpagina’s die de structuur van de website laat zien
  • Een outlinemodel in desktop-, tablet- en smartphoneformaat
  • Een huisstijldocument met logo, kleuren, lettertypes en andere grafische elementen
  • We maken prototypes met online tools als Moqups, Canva en andere ontwerpsoftware en delen die met je als PDF via mail of cloudserver.

4. Technisch ontwerp

We vragen ons af welk CMS voor ons doel geschikt is. En welk framework? Voor kleine sites met niet teveel tekst volstaat meestal een site zonder database. Hebben we third party software nodig en welke? Hebben we voldoende expertise in huis om aan de wensen te voldoen?

We installeren het gekozen content management systeem samen met een door ons geoptimaliseerd basistemplate. We configureren de basis en maken van elke pagina een prototype.

Het is een stap waarin we onvoorziene problemen op moeten lossen. Want wat als een stuk third party software niet datgene kan wat door de opdrachtgever wordt gevraagd? We kunnen dan het ontwerp wijzigen, of de software herprogrammeren. Die keus is afhankelijk van beschikbare tijd en budget.

Hierna hebben we een solide framework met grijze placeholders, animaties, lijnen, vlakken en knoppen. Het ziet er nog niet mooi uit, maar technisch werkt alles.

5. Uitwerking

We gaan alles met elkaar combineren. We vullen dus het technisch ontwerp in met de juiste kleuren, lettertypes, icoontjes, achtergrondfoto’s en alle elementen die we hebben bepaald tijdens de beeldvorming van ons project.

We vullen ook de database met alle in stap 3 gerangschikte content, dus titels, categorieën, artikelen en metadata. Placeholders vervangen we door de daadwerkelijke tekst of afbeeldingen.

De site maken we geschikt voor elk schermformaat, voor elk apparaat en voor de meeste gangbare browsers en halen de laatste technische foutjes eruit.

Een AVG/GRDR-tekst en/of cookietoolbar is misschien vereist. Lees hier meer over het privacyproof maken van je website

6. Oplevering

Gefeliciteerd! Je hebt nu een professionele state-of-the-art website draaien, die je vanaf concept tot realisatie hebt kunnen volgen

De website is misschien geschikt om live te gaan, maar het webproject is nog niet compleet.

  • We zorgen dat je site zichtbaar wordt in zoekmachines & social media. Dit doen we met het integreren van verschillende Googletools. Enkele daarvan horen bij de hostingspecificaties.
  • We maken desgewenst social media kanalen aan en geven ze de juiste huisstijl mee.
  • We installeren updates en houden backups bij (dit is inbegrepen bij de hosting)

Een website is nooit af. Voor aanpassingen kun je natuurlijk altijd een beroep op ons doen. We gaan dan weer een aantal stappen terug. Maar je website is in ieder geval klaar om bij ons gehost te worden. Kijk hier voor alle specificaties en prijzen.

Onze werkwijze in 6 heldere stappen

1. Beeldvorming

Een webproject bestaat uit alles wat je zakelijk gezien op het internet doet:

  • Een website, domeinnaam en hosting
  • Zakelijke emailaccounts
  • Nieuwsbrieven en social media accounts
  • Analyse- en marketingtools

Een nieuw of aangepaste website begint op papier, met schetsen. Met een projectplan. Met een klein marktonderzoek. En we vragen ons van alles af. Zoals:

  • Wie is je doelgroep? Wat wordt je doelstelling?
  • Wat wordt de domeinnaam? Heb je al een domeinnaam? Is deze geschikt voor het beoogde doel?
  • Wat doet de concurrentie? Hoe zien die sites eruit? Kan ik daar iets van leren?
  • Hoe dynamisch moet de site worden? Komen er nieuwsartikelen op?

We presenteren een plan op ongeveer een A4tje. Dat bespreken we met je. Na jouw akkoord gaan we over tot stap 2.

2. Content verzamelen

Een webproject kan bestaan uit tekst, foto's, grafische elementen, illustraties, icoontjes, video's en animaties. We rangschikken de media en zorgen dat het snel toegankelijk is. Op verzoek delen we deze content met je via een cloudserver. (Wij gebruiken One Drive)

De teksten hoeven nog niet definitief te zijn. Vaak gebruiken we zelfs een 'lorem ipsum' tekst als placeholder.

Elke creatieve uiting is auteursrechtelijk beschermd. We hebben dus toestemming nodig van de maker voor we iets mogen gebruiken op de website. Zelfs al gaat het om een klein icoontje. Houd hier dus rekening mee. Heb je weinig of geen fotomateriaal, dan is dat meestal geen probleem. Wij gebruiken dan (copyleft) stockfoto's op bijvoorbeeld Pixabay of Unsplash.

Heb je wat meer budget, dan kunnen we kwalitatief hoogwaardige foto's en grafische elementen inzetten van bijvoorbeeld Shutterstock, of we huren een fotograaf in.

3. Ontwerp & visualisatie

Wat een redacteur van een krant met alle losse teksten en afbeeldingen doet, doen wij in deze stap met de website. We ordenen, rangschikken en maken het tot één geheel. We visualiseren de website op de volgende manier:

  • een stroomblokdiagram van de webpagina’s die de structuur van de website laat zien
  • Een outlinemodel in desktop-, tablet- en smartphoneformaat
  • Een huisstijldocument met logo, kleuren, lettertypes en andere grafische elementen
  • We maken prototypes met online tools als Moqups, Canva en andere ontwerpsoftware en delen die met je als PDF via mail of cloudserver.

4. Technisch ontwerp

We vragen ons af welk CMS voor ons doel geschikt is. En welk framework? Voor kleine sites met niet teveel tekst volstaat meestal een site zonder database. Hebben we third party software nodig en welke? Hebben we voldoende expertise in huis om aan de wensen te voldoen?

We installeren het gekozen content management systeem samen met een door ons geoptimaliseerd basistemplate. We configureren de basis en maken van elke pagina een prototype.

Het is een stap waarin we onvoorziene problemen op moeten lossen. Want wat als een stuk third party software niet datgene kan wat door de opdrachtgever wordt gevraagd? We kunnen dan het ontwerp wijzigen, of de software herprogrammeren. Die keus is afhankelijk van beschikbare tijd en budget.

Hierna hebben we een solide framework met grijze placeholders, animaties, lijnen, vlakken en knoppen. Het ziet er nog niet mooi uit, maar technisch werkt alles.

5. Uitwerking

We gaan alles met elkaar combineren. We vullen dus het technisch ontwerp in met de juiste kleuren, lettertypes, icoontjes, achtergrondfoto’s en alle elementen die we hebben bepaald tijdens de beeldvorming van ons project.

We vullen ook de database met alle in stap 3 gerangschikte content, dus titels, categorieën, artikelen en metadata. Placeholders vervangen we door de daadwerkelijke tekst of afbeeldingen.

De site maken we geschikt voor elk schermformaat, voor elk apparaat en voor de meeste gangbare browsers en halen de laatste technische foutjes eruit.

Een AVG/GRDR-tekst en/of cookietoolbar is misschien vereist. Lees hier meer over het privacyproof maken van je website

6. Oplevering

Gefeliciteerd! Je hebt nu een professionele state-of-the-art website draaien, die je vanaf concept tot realisatie hebt kunnen volgen

De website is misschien geschikt om live te gaan, maar het webproject is nog niet compleet.

  • We zorgen dat je site zichtbaar wordt in zoekmachines & social media. Dit doen we met het integreren van verschillende Googletools. Enkele daarvan horen bij de hostingspecificaties.
  • We maken desgewenst social media kanalen aan en geven ze de juiste huisstijl mee.
  • We installeren updates en houden backups bij (dit is inbegrepen bij de hosting)

Een website is nooit af. Voor aanpassingen kun je natuurlijk altijd een beroep op ons doen. We gaan dan weer een aantal stappen terug. Maar je website is in ieder geval klaar om bij ons gehost te worden. Kijk hier voor alle specificaties en prijzen.

Wat doen wij nog meer?

 

DRUKWERK

Als we toch bezig zijn met de huisstijl van je bedrijf, kunnen we net zo goed je fysieke promotiemateriaal maken, zoals een visitekaartje, briefpapier, flyer of brochure. Afhankelijk van tijd en budget zullen we de hulp inschakelen van een grafisch ontwerper.

Voor kwalitatief hoogwaardige afdrukken met een relatief scherpe prijs, doen wij graag zaken met Flyeralarm.

Voorbeelden voor drukwerkopdrachten die door Markov Media zijn gemaakt, vind je hier.

 

 

NIEUWSBRIEVEN

Voor klantenbinding (of in marketingkringen ‘engagement’ genoemd) is een nieuwsbrief via de mail een uitermate geschikt medium. Een nieuwsbrief is helemaal geïntegreerd in een webproject. We laten de stijl overeen komen met je website en integreren ook optioneel een aanmeldformulier.

We kunnen een template voor je ontwerpen dat je zelf invult en periodiek verstuurt. Of je levert alleen de tekst aan en wij doen zelfs het verzenden voor je. Voor het opstellen van een nieuwsbriefsysteem gebruiken we bij voorkeur Mailchimp.

 

REDIGEREN

Goede webteksten informeren de gebruiker niet alleen, maar sporen ook aan en motiveren tot een bepaalde actie. Actieve teksten dus. Dit vereist kennis van hoe mensen het internet gebruiken. Bezoekers van je website lezen niet alles, maar ‘scannen’ op informatie waar ze naar op zoek zijn of die ze interessant vinden. Het schrijven van kort en bondige informatie voor het internet is dus een vak apart.

Meer mensen bereiken met jouw website? Dan kun we de webteksten naar het Engels laten vertalen. Hiervoor vragen wij de deskundige hulp van een professioneel vertaler.